Sierpem #30 – wyborni szachiści, Machida vs Mousasi

Lyoto Machida czy Gegard Mousasi? Brazylijsko-japoński karateka czy urodzony w Iranie z rodziców Ormian i dorastający w Holandii kickbokser? Przyjrzyjmy się najbardziej intrygującej batalii w UFC w 2014 roku!

W 30. odsłonie cyklu Sierpem rozłożymy na czynniki pierwsze kluczowe płaszczyzny walki pomiędzy Lyoto Machidą a Gegardem Mousasim, która w najbliższą sobotę odbędzie się na gali UFC Fight Night 36. Zastosujemy odmienną – w porównaniu do wcześniejszych części cyklu – formułę prezentacji. A mianowicie – porównamy sobie najważniejsze w mojej ocenie umiejętności i cechy obu zawodników, próbując znaleźć odpowiedź na pytanie, gdzie przewagą dysponować będzie Brazylijczyk, a gdzie będzie prawdopodobnie uznać musiał wyższość Ormianina. Czy zaproponowana formuła się przyjmie, czy też będzie jednorazowym wyskokiem, czas i Wasze opinie pokażą.

Zdaję sobie, oczywiście, doskonale sprawę, że prawdopodobnie każdej umiejętności/cesze warto byłoby przypisać też wagę, ponieważ, przynajmniej na papierze, jedne zdają się ważniejsze od drugich, ale.. krok po kroku, najpierw sprawdźmy, czy zaproponowana forma przypadnie Wam do gustu.

Zanim przejdziemy do analizy, przedstawię elementy, które weźmiemy na tapetę, w nawiasie dopisując, ile punktów są warte w przyjętym systemie.

  • Ustawienie (1)
  • Pięści (0,5)
  • Kopnięcia (0,5)
  • Obrona przed uderzeniami (0,5)
  • Nastawienie (atak/kontra) (0,5)
  • Szybkość (0,5)
  • Gra stójkowa (1)
  • Klincz (1)
  • Zapasy (1)
  • Parter (1)
  • Warunki fizyczne (0,5)
  • Siła ciosu (0,5)
  • Odporność szczęki (0,5)
  • Kondycja (0,5)
  • Doświadczenie (0,5)
  • Przychylność sędziów (0,5)

A zatem… analizę porównawczą czas zacząć!

Strony: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

Bartłomiej Stachura | Twórca Lowkinga i człowiek odpowiedzialny za każdy element funkcjonowania portalu. Voldemort. Maniak analiz technicznych i felietonów, często cierpi na słowotok. W przerwach od MMA mąż i ojciec.

51 Comments

  1. mmammag

    9 lutego 2014 at 19:57

    Przeczytam, jak podliczysz ligę! A tak serio, to zabieram się za to po skokach.

    Takie pytanko: o co chodzi z „pozdrowieniami dla Pana Janisza”?

  2. Bolt

    9 lutego 2014 at 21:07

    Rewelacyjna robota, wielkie podziękowania za wkład :)
    Sam minimalnie faworyzuję Gegarda dzięki kapitalnemu boksowi, cierpliwości i low kickom, które odegrają tutaj dużą rolę. Machida nie będzie się pchał do parteru. Stójkowa walka roku może być – o ile się lubi szachy. Ja lubię.

  3. Puczi

    9 lutego 2014 at 21:21

    Naiver, jestem pod wrażeniem. Jesteś genialny i tyle. Również mega się jaram tym starciem i żadne inne obecnie zaplanowane mnie tak nie jara (chociaż równo mocno pragnę zobaczyć Jacare z Weidmanem). Tyle tylko, że według mnie parter, którego prawdopodobnie zobaczymy śladowe ilości powinien w tym przypadku być warty pół punkta, a kondycja 1. Przy zachowaniu idei i sposobu punktacji wychodziłoby 6,5:6,5.
    Również przyłączam się do pytania o Janisza :) Chyba było coś takiego, że podczas komentowania UFC wspomniał o sierpie jakiegoś blogera, ta?

  4. Bolt

    9 lutego 2014 at 21:56

    Chodziło chyba o niekopiącego Trinaldo, który odpalił kopnięcia na czas walki z Piotrkiem.

    • mmammag

      9 lutego 2014 at 22:40

      Nie wydaje mi się, aby o to chodziło. Z dopisku od Naivera wnioskuję, że pan Janisz cytował fragment jednego z tekstów z tego bloga bez wspominiki o źródle i autorze…

  5. królik

    9 lutego 2014 at 22:01

    Git analiza. Ja sam trochę faworyzuję Smoka, ale zestawienie jest mega ciekawe i nie zdziwię się jeśli Dreamcatcher wygra.

  6. mmammag

    9 lutego 2014 at 23:07

    Przeczytane!

    Nie spodziewam się w tej walce klinczu – gdy będzie trzeba, Dragon będzie uciekał od płotu ;)

    Czy ta walka aż tak bardzo będzie toczyć się w stójce? Nie wydaje mi się…widzę scenariusz podobny do walki z Quintonem, gdzie Machida zainicjuje zryw, by obalić Mousasiego i tam kontynuować pracę w parterze (z niewielkimi sukcesami, ale jednak).

    Bardzo brakło mi częstszych odwołań do walki z Latifim, więc czas będzie ją nadrobić.

    Analiza świetna, ale moim faworytem pozostaje opis o Iaquincie (może emocje przed kolejną walką Piotrka zrobiły swoje) ;)

  7. Tsubasa

    9 lutego 2014 at 23:27

    Wydaje mi się, że wiem doskonale o co chodzi naiverowi z tymi pozdrowieniami. Zauważyłem to już wiele lowkingów temu. :P

    Co do analizy, to pali synapsy. Nie trzeba betting clubu, aby stwierdzić, że bukmacherzy mocno zaszaleli widząc w Lyoto wyraźnego faworyta. Sugerując się chyba przerwą Gegarda, małym doświadczeniem w UFC, oraz rywalami, którzy odstają od tych, z którymi mierzył się Lyoto.

    Gratuluję! Poziom retoryki godny salonów. Orange Sport powinno czym prędzej przysłać zaproszenie do studia! :-)

    • Slipmych

      10 lutego 2014 at 09:03

      Nie trzeba Betting Club? Ty heretyku! Patrząc na to z kim obaj walczyli w ostatnich 10 walkach trudno, żeby Gegard był faworytem :)

      Mark Munoz vs. Ilir Latifi
      Phil Davis vs. Mike Kyle
      Dan Henderson vs. Ovince St. Preux
      Ryan Bader vs. Hiroshi Izumi
      Jon Jones vs. Keith Jardine
      Randy Couture vs. Tatsuya Mizuno
      Quinton Jackson vs. Jake O’Brien
      Mauricio Rua vs. Muhammed Lawal
      Mauricio Rua vs. Gary Goodridge
      Rashad Evans vs. Rameau Thierry Sokoudjou

      W ilu z tych 10 zestawień uważalibyście za faworyta rywala Mousasiego? Myślę, że gdyby Machida walczył z taką elitą jak Mousasi to jego rekord wynosiłby 39-0, bo raczej nie zremisowałbym z Keithem Jardine’m….

      Mnie ta walka jakoś szczególnie nie interesuje. Jest masę ciekawszych zestawień w najbliższym czasie. Obojętne mi kto wygra, chociaż Mousasi z Weidmanem raczej nie powalczy ze swoim defensywnymi zapasami. Lepiej gdyby wygrał Machida, myślę, że to ciekawszy rywal dla Weidmana, lub ewentualnie Belforta.

    • Tens

      10 lutego 2014 at 12:11

      Ile razy słyszę o „salonie”, tyle razy na myśl przychodzi mi prof. Środa, prof. Hartman, Lis czy Wojewódzki. Jestem jednak przekonany, że nie do ich poziomu retoryki przyrównujesz ten prezentowany przez redaktora :)

  8. Puczi

    10 lutego 2014 at 01:14

    Tu nie chodzi o to, jak rozkład sił widzą bukmacherzy, tylko jak widzi go lud. Buk zawsze tak rozłoży, aby ludzie stawiali równo – żeby obojętnie od wyniku był na plus. Gdyby dali po 1.9 to 90% ludzi by stawiało Machide :)

  9. maerkx

    10 lutego 2014 at 07:33

    Świetny tekst o najciekawszej najnudniejszej walce w historii UFC;)Dzięki tej analizie postawie pieniądze na Mousasiego. Choć ja w przeciwieństwie do autora stawiam przy wyrównanej walce na decyzje dla Machidy.

  10. PAN EM

    10 lutego 2014 at 11:39

    30 odsłona tak chwalonego wcześniej cyklu, a Ty naiver ciągle potrafisz jeszcze ulepszać swoje dzieło. Mnie ta forma bardzo przypadła do gustu. Nie twierdzę, że powinieneś zapomnieć o pozostałych, bo w zasadzie formę analizy najlepiej dostosować do konkretnego zestawienia, ale w tym wypadku jest rewelacyjnie.

    Co do samej walki to kompletnie nie mam pojęcia co się stanie… intuicja każe mi stawiać na Machidę przez DEC.

    PS co do Janisza, to chodzi zapewne o opieranie się na obserwacjach i wnioskach naiverowskich analiz podczas komentowania UFC.

  11. T9X

    10 lutego 2014 at 12:15

    Podoba mi się nowa forma. Ale trochę to zaburza obraz walki. Wg mnie powinnienneś oceniać każdą cechę w skali 1-5 lub 1-10. Jeżeli np zawodnik A ma minimalną przewagę bokserską, ale nie ma pojęcia o kopnięciach, a zawodnik B to solidny bokser z doskonałymi kopnięciami, to wg skali 0-1 są oni równie dobrzy w stójce. I myślę, że umiejętność połączenia różnych płaszczyzn walki znaczy zawsze bardzo dużo, powinienneś ją uwzględnić. Ale, żeby nie było, że tylko krytykuję – najlepsza analiza w historii Lowking.pl! Tylko czekać na więcej.

    A co do Andrzeja Janisza, wydaje mi się, że chodzi o to, że często używa on analiz z lowkinga w trakcie komentowania. Nawet kiedyś o tym wspomniał.

  12. T9X

    10 lutego 2014 at 12:21

    Cholera tyle się napisałem i wszystko poszło w…

    W skrócie – nowa forma jest lepsza, ale moim zdaniem, powinienneś oceniać cechy w skali 1-5 lub 1-10, bo 0-1 wypacza obraz walki.

    Co do Andrzeja Janisza, to od dawna używa on analiz podczas komentowania walk. Wspominał nawet o tm kiedyś.

  13. PAN EM

    10 lutego 2014 at 13:05

    A i jeszcze jedno – nie udziela mi się ten entuzjazm względem zajebistości tego zestawienia. Z chęcią je zobaczę i stylistycznie zapowiada się ciekawie, ale tylko tyle… szczególnie, że na horyzoncie pojedynek Cormiera i Evansa. To mój osobisty faworyt i walka na którą czekam najbardziej. Zresztą chyba każdy zastanawia się czy Evans będzie wstanie chociaż raz położyć Daniela na plecach :).

  14. kaczka41

    10 lutego 2014 at 14:02

    Good job!

    Ps. Ciekawe co na to Fifi…?
    ;-)

  15. PAN EM

    10 lutego 2014 at 14:44

    Wypije mocz – Machida, nie wypije – Mousasi. Chyba będą zgodni wraz z autorem niniejszego bloga…

  16. Pingback: GRIP NEWS - Sierpem #30 – wyborni szachiści, Machida vs Mousasi

  17. mmammag

    10 lutego 2014 at 15:35

    @kaczkao

    Na tym blogu, wróżka wifi – nikogo

  18. naiver

    10 lutego 2014 at 17:01

    Dzięki, panowie!

    Puczi i T9X, zgadzam się z Waszymi uwagami, punktacja została dodana jako takie drobne urozmaicenie, ciekawostka, podsumowanie dyskusji. Myślałem nad przydzieleniem wagi każdemu czynnikowi, ale ostatecznie, mówiąc szczerze, już nie miałem sił nad tym myśleć, mając w perspektywie tyle pisania :) Na przyszłość jeśli jeszcze kiedyś pojawi się punktacja, na pewno wezmę Wasze sugestie pod uwagę!

    Mmammag, zgadzam się, że klinczu tu raczej nie uświadczymy dużo, ale stawiam na to, że jeśli będzie, to raczej z Machidą plecami do siatki niż na środku oktagonu. Pamiętajmy, że Mousasi to striker z krwi i kości i on nie będzie podążał ZA Machidą, tylko będzie starał się zamykać go pod siatką – choć czy szukał będzie klinczu, nie jestem pewien.

    Jeśli chodzi o szanse obu zawodników, owszem, Mousasi nie mierzył się z masterami ostatnio (przypominam, że z Jardinem zremisował na skutek odjęcia punktu, choć i tak powinien był wygrać), ale jeśli przyjrzymy się Machidzie, to i on nie pokonywał ostatnio uderzaczy.

    Munoz – zapaśnik bez stójki,
    Davis (przegrana) – zapaśnik bez stójki, ale z warunkami fizycznymi,
    Henderson – zapaśnik, power-puncher, technicznie surowy jak tatar,
    Bader – zapaśnik z kruchą szczęką, który popełnił karygodny błąd, rzucając się z szarżą,
    Jones (przegrana) – zapaśnik, stójkowicz z rewelacyjnymi warunkami fizycznymi, kreatywny,
    Couture – zapaśnik bez stójki,
    Jackson (przegrana) – „bokser”
    Shogun (przegrana) – striker

    Pod względem szlifów strikerskich z Mousasim z powyższej listy równać może się tylko Shogun (+ ewentualnie Jones, ale to szeroki temat). Innymi słowy, Machida od dawna nie walczył z dobrym technicznie, cierpliwym strikerem z prawdziwego zdarzenia.

    Moja ocena 51/49 Mousasi. Obu bardzo lubię :)

  19. Halny

    10 lutego 2014 at 22:54

    Analiza świetna, bardzo mi się podoba, nic dodać, nic ująć :).

    Ale zajadę trochę off-topem co się dzieje z titleshotem i rankingiem p4p pl? Będą jeszcze kontynuowane?

    • naiver

      11 lutego 2014 at 10:23

      P4P PL powinno wrócić bardzo niebawem, TS trochę później. Ostatnimi czasy miałem dużo więcej spraw na głowie niż zwykle, ale już widać tego koniec, więc… :)

  20. kaczka41

    11 lutego 2014 at 12:15

    No kierwa Naiver – wróżka propsuje!
    http://www.youtube.com/watch?v=oYPdmTEbWPk

  21. PAN EM

    11 lutego 2014 at 12:38

    No naiver, teraz Twojego typu już nikt na cohones nie wykpi. Sądząc zresztą po egzaltacji jednego z redaktorów, mam powody przypuszczać, że chomik będzie tym, który z tylnego fotela ostatecznie zadecyduje o rozłożeniu się typów na zbliżający się main event.

  22. naiver

    11 lutego 2014 at 13:11

    Jak widać, nie trzeba spędzać całego weekendu na to, żeby dojść do wniosku, że Gegard to faworyt :)

  23. Puczi

    11 lutego 2014 at 13:39

    Kursy na Gegarda spadają, na pinnaclu już poniżej 3.

  24. naiver

    11 lutego 2014 at 14:19

    Na Betsafie postawiłem dawno temu, jak było 3.0 i nadal tyle jest – jeśli się ruszy, to pewnie w dół. Najbardziej się cieszę z Musoke, którego po 2,5 jeszcze złapałem.

  25. Przemek

    11 lutego 2014 at 16:10

    Witam,na wstępie chciałem zaznaczyć że nie mam czasu ( niestety) na przeczytanie art., zatem wszedłem na ost. stronę –na podsumowanie). Chciałem dodać komentarz ze względu na to jak Naiver ceni Gegarda (wiem to śledząc stronę ;-) )
    Absolutnie nie zgadzam się z punktacją:
    -ustawienia
    -pięści
    -parter
    dla Brazylijczyka
    warunki fizyczne można powiedzieć na równo….Minus dla Ormianina bo jak dobrze pamiętam to jego debiut w MW.

    Przychylność sędziów -WTF?!

    Murowany dla mnie faworyt to Machida.Jeśli będę miał trochę czasu oczywiście to rozwinę.jak nie, najwyżej po gali ;-)

  26. Bolt

    11 lutego 2014 at 17:30

    „warunki fizyczne można powiedzieć na równo….Minus dla Ormianina bo jak dobrze pamiętam to jego debiut w MW.” – Gegard stoczył bodajże 8 walk w MW i wszystkie wygrał. Bardziej bym się bał o cardio nigdy nie ścinającego przed walką z Munozem większych ilości Lyoto niż Musaja, mimo, że ten nigdy kondycją nie błyszczał szczególnie.

  27. maras

    11 lutego 2014 at 17:47

    Mega analiza, podziwiam Cię za ogrom włożonej pracy. Ja w walce stawiam na Gegarda, ale nie ze względu na jakiekolwiek własne analizy, tylko z powodu większej sympatii. Koleś walczy na takim luzie, że jest to wręcz niesamowite

  28. Puczi

    11 lutego 2014 at 18:57

    Naiver, wyjaśnisz o co chodzi z Janiszem?

  29. naiver

    11 lutego 2014 at 19:21

    Przemek, póki nie wyjaśnisz, to oczywiście nie mam się do czego odnieść, bo swoje zdanie już na ten temat wyraziłem w tekście.

    Co do „przychylności sędziów”, akurat w walkach Machidy jest to istotny czynnik, a jeśli wziąć pod uwagę styl obu zawodników, to jak najbardziej może dojść do decyzji, czyli ocena sędziów może się liczyć. W tym kontekście myślałem jeszcze o wielu innych czynnikach, takich jak „serce do walki”, „motywacja”, „miejsce walki” itd., ale nie chciałem przesadzać. Pierwotnie grappling miał też być rozbity na cztery elementy (góra, dół, poddania, gnp), podobnie zapasy, ale po stójce, która zajęła kilka stron, zrezygnowałem z tego.

    Puczi, jakby to rzec, żeby nie zabrzmiało źle… :) Może tak – jako, że piszę te analizy, układam zdania, przywołuję porównania, dumam, jak to ułożyć, żeby było dobrze itd., to w miarę dobrze je pamiętam. Cieszę się, jeśli komuś się to do czegoś przydaje. Czasami jednak trochę „zaskakuje” mnie, gdy rzeczone teksty przywołane są niemal słowo w słowo bez napomknięcia choćby o źródle.

    Poza tym ta krótka rozmowa o analizach na Lowkingu (wrzucałem ją kiedyś) przed walką Krzyśka Jotko w studio Orange trochę mnie zasmuciła, bo Pan Janisz starał się rzeczone analizy „zbagatelizować”, podając przykład Trinaldo, który według analiz miał nie kopać w walce z Hallmannem. I ok – problem tylko w tym, że sam Pan Janisz przed walką z Trinaldo radośnie opowiadał o braku kopnięć Trinaldo, chyba nawet podając (za Lowkingiem, bo nikt inny chyba tego nie liczył?), że dotychczas kopnął ledwie 2 razy w UFC – ale oczywiście źródła nie podał. A potem „podważa” te analizy na przykładzie, który sam przytaczał bez podania źródła?

  30. Puczi

    11 lutego 2014 at 19:42

    No tak, normalna sprawa, że zapamiętujesz to, co piszesz, też mam taki … nawyk? Jeśli Janisz powiedział to w kontekście, że analiza słaba – to faktycznie nie w porządku. Może jednak chciał podsumować, że często wszystkie, choćby najlepsze analizy idą się jebać pod wpływem minimalnych czynników? Nie wiem, chyba nie widziałem sytuacji. Ale dzięki za wyjaśnienie.

  31. Monk

    11 lutego 2014 at 21:20

    Pamiętam jak Janisz w radio przed walką Piotrka odczytywał sobie listę uwag na temat Trinaldo prosto z Lowkinga. To było wtedy jak był tam też TJ z rocksow. Oczywiście nie powiedział nic o Lowkingu.

  32. PAN EM

    12 lutego 2014 at 10:16

    Ja w ogóle jestem nieco zażenowany całym tym zamieszaniem… wiadomo jaką naiver robi tu robotę. Powinien on zwyczajnie za taki ogrom pracy dostawać jakiś hajs… no, ale jest jak jest, a on dzięki pasji zadowala się po prostu wzrostem popularności swojego bloga. Jeśli korzystają z jego dobrodziejstw ludzie, którzy zarabiają na MMA, dla których MMA jest również pracą, to tym absolutnym minimum, które w ramach wdzięczności powinni od siebie dać jest pomoc w popularyzacji bloga.

  33. Slipmych

    12 lutego 2014 at 12:24

    Panowie. Przeczytajcie moją analizę walki Barao vs. Faber II, a później zobaczcie co Pan Andrzej Janisz mówił podczas komentowania UFC 169 :) Nie oglądam Orange Sport zbyt często i nie wiem czy takie sytuacje mają często miejscem, ale z tego co pamiętam takie to nie był pierwszy raz.

    To normalne, że komentator sportowy zajmujący się MMA czyta analizy za Lowkingu, bo nigdzie indziej lepszych analiz nie znajdzie, a musi mieć jakąś wiedzę na temat tego co za chwilę będzie komentował. Co do wspominania o źródle, z którego korzystał to w tym przypadku mnie to nie razi jeśli widzę, że chodzi o moje teksty. Bardziej mnie denerwują „ANALITYCY” z internetu, którzy opierają swoje analizy o moje teksty, a zarejestrowałem już takie przypadki.

    I potwierdzam to o czym napisał Naiver. Jak się siedzi nad tekstem, to wyłapanie tego, że ktoś opiera swoje wypowiedzi o jego treść jest natychmiastowe. Rodzice dobrze znają swoje dzieci i wiedzą kiedy ktoś o nich wspomina.

  34. Monk

    12 lutego 2014 at 12:38

    @Pan Em, pełna zgoda z ta różnicą, że według mnie powinni nie tyle pomóc w popularyzacji bloga, co choćby napomknąć o nim. Wiem, że jedno może zawierać się w drugim, ale…

    @Slipmych, nie porownywałbym częstotliwości odnoszenia się Janisza do Twoich wpisów w porównaniu z tymi Naivera. A śledzę bloga dokładnie i oglądam UFC na Orange sport. Nic nie ujmując Twoim analizom, bo są bardzo dobre, ale to o czym piszesz to raczej agregowanie powszechnie dostępnych informacji i wyciąganie na ich podstawie wniosków (statystyki, ten pokonał tego a tamten tamtego itp.). Naiver pisze bardziej o aprawach technicznych i jeśli to jest powtarzane to zdecydowanie bardziej to widać – bo nigdzie indziej tego nie ma.

  35. Slipmych

    12 lutego 2014 at 12:47

    Ja nie porównuje naszych tekstów, bo rzadko oglądam Orange Sport, a większości z Naiverowych analiz nie czytam, ewentualnie fragmenty. Z tego sierpem podobnie jak Przemek przeczytałem tylko ostatnią stronę.

    Po prostu zauważyłem, że Pan Andrzej Janisz odnosił się też do moich analiz i o tym napisałem. Nie mam jak nawet tego porównać choćbym chciał, a nie chce.

  36. PAN EM

    12 lutego 2014 at 12:55

    @Monk, wiesz, prawda jest taka, że to jedno „napomknięcie” na antenie OS znaczy dużo więcej w kontekście popularyzacji bloga, aniżeli nawet zagregowane działania wszystkich pozostałych czytelników lowkinga. Takie mam przekonanie.

  37. Monk

    12 lutego 2014 at 18:12

    @Pan Em, po tym jak na orange mówili o Lowkingu nia zauważyłem jakiegoś ożywienia, ale to chyba trzeba by Naivera spytać.

  38. Berdasz

    12 lutego 2014 at 19:45

    Zajebista robota! Sugeruję wplatać jeszcze więcej teorii jak przy opisywaniu unikania, parowanie i blokowanie. Bardzo dobrze się to czyta.

  39. naiver

    12 lutego 2014 at 21:56

    Dzięki!

    Co do tej wspominki o Lowkingu na Orange, to nic się nie zmieniło w kontekście odwiedzin bloga, ale chyba trudno się dziwić, bo to była króciutka rozmowa w studio i jeśli ktoś nie znał lowkinga, to prawdopodobnie nawet nie zrozumiał dokładnie adresu strony.

  40. Pingback: GRIP NEWS - Przed burzą – UFN 36, Machida vs Mousasi

  41. Pingback: Przed burzą - UFC FN 41, Munoz vs Mousasi - Lowking.pl - Lowking.pl

  42. Pingback: Wykiwaj Buka #1 - Weidman vs Machida - Lowking.pl - Lowking.pl

  43. Pingback: Sierpem #39 - dos Anjos ubija Bensona - Lowking.pl - Lowking.pl

  44. Pingback: Sierpem #41 - jak Hallmann przegrał z Tibau? - Lowking.pl

  45. Pingback: Sierpem #45 - jak Werdum ubił Velasqueza - Lowking.pl

  46. Pingback: Sierpem #46 – Błachowicz sterroryzowany na UFC 191 - Lowking.pl

  47. Pingback: Sierpem #47 - Mamed Khalidov, artysta przestrzeni, mag parteru - Lowking.pl

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply